Daisypath Anniversary tickers

Lilypie Third Birthday tickers

Lilypie Third Birthday tickers
Daisypath Anniversary tickers

Thursday, July 1, 2010

Cerita Itu Ini

ishh... lama dah saya tak update blog ni..agak sibuk sket skang ni..

hehe..sonok gak bile dah start wat keje kat lab ni.wat something yg saya suke.ngeeeeeee....labmates pon sume okie2..de yang dari India, Saudi Arabia, Libya, Nigeria. n yang lebih best lg de gak sorang lagi student Mesia dalam lab tu..Kak Zila namanye. Tapi dia wat setahun je kat SIPBS. Kirenye Kak Zila ni cam visiting student la. at least de la member nak borak2 dlm bahasa melayu..hehehe...

ramai gak yang tanya sape jaga Maryam bile saya dah start g Uni..sebelum ni ktorang antar kat Ibu Hawa & Ayah Firdaus tapi sbb they all skang balik Mesia jap so kitorang pon kenala jaga la sendri. Nasib bek Mr Amien pon tgh wat MSc project je so dia tak perlu g Uni hari2..leh wat keje remote dari umah. Cuma bile dia kene jumpe his supervisor so turn saya lak yang jaga Maryam..Anyway, arini Mr Amien kena g Uni so saya pon duk le umah jaga Maryam.hehe..sonok sbnrnya rest kat umah ni..leh main2 ngan Maryam..tgk maryam senyum, gelak, nangis, tido..bahagia je rasanye..hehehe..

Tang tgh2 jaga Maryam tadi sempat gak saya masak. lauk arini ayam masak lemak kuning. cuma kureng sbb tader cili padi. ingat jap g nak goreng kacang buncis. Last two days sempat belajar ngan Kak Ira nak wat buah melaka @ ondeh2..hehe..pasni nak cuba la..lagipon kuih peberet Mr Amien tu. Tgk Kak Ira wat cam senang je..kang kalau dah jadi wat saya upload gambar kat blog k.

Also nak bitau skang ni SUMMER SALE dah START okeh!!! best tu..sempat usha GAP dua hari lepas..de sale up to 50%. Jeans dia only GBP 19.90 ye (lbh kurang RM 100 le)..murah kan..sempat gak le rembat dua t shirt GAP utk Mr Amien yang cume RM 35 sehelai. pastu mlm tadi checked online kat House of Fraser wallet2 Nine West they all jual GBP 13.90 (RM 70) sahaje..actual price adalah GBP 49..ish3..sangat2 la murah! wallet DKNY pon ade sale gak..(tapi saya dah de wallet so tader alasan mau beli wallet baru.Mr Amien mesti xapprove). Kalau kat Debenhams sale baju2 baby n kanak2 up to 70%! ni yang bahaya kalau g city centre ni. kang ntah2 pe2 la yang saya beli. Anyway, kalau rakan2 or sedara-mara kat Mesia nak pesan beli something..bitau la ye..saya leh tlg belikan (^_^). Nak beli utk diri sendiri ke, anak2 ke, utk hadiah ke, hantaran ke..

juga nak bitau yg kitorang akan berpindah ke umah baru awal bulan August nnt! setelah berminggu 2 melakukan house hunting akhirnya di suatu pagi yang hening..ketika saya turun daripada bas untuk menuju ke SIPBS saya terlihat iklan house to rent. sy trus kol n soknye view house ngan Mr Amien n both of us satisfied n semalam dah bayar deposit. YES. eksaited ni nak pindah umah baru..kalau korang nak tau katne umah ktorang, korang google je map n type G4 0RD. Hanya 2 minit berjalan ke SIPBS.HEAVEN! senang nak balik breastfeed Maryam pasni.YAY!!!

Okey la ye..kena stop dulu..nak tdokan Maryam ni.






signature blog

18 komplen:

Ya ALiya said...

cara2 nak wat kuih melaka ialah masukkan sarung bantal tau....hehehehheh

Anggerik Biru said...

uii..best nyer dpt sopping murah2!

Mrs. Amien said...

along: hehehe..time tu emak mamai gile..hikhik..anyway aku dah wat dah kuih tu..senang sangat2!!hehehehe

Mrs. Amien said...

Hidayah: hehehe..tanak beli pe2 ke? halida leh je tlg belikan =)

tiefazatie said...

wah2..best2...heaven nya leh shopping..tp tkt bangkrap gak..hihi

jiejah said...

alid sy nak kirim slack keje next!!! :D size 6-petite. barang 2-3 helai ke hehe

Mrs. Amien said...

jah, leh je..awk nk warna pe?kang saya tlg belikan k

niena said...

alid! nak jugakkk! hehehe...

nuyu_ai said...

nk pesan jgk!!!!

Mrs. Amien said...

na, awk nak pe? kang saya tlg belikan..murah2 tu..huhuhu

Mrs. Amien said...

kak nuyu, just email je kat minnur27@gmail.com. buatle list pe kak nuyu nk beli.kang halida carikan =)

~jasNIENA~ said...

yeay! ape yg best? saye tgh crave handbag skang ni.. nine west pon lyn gak.. tp x nak la yg mhl2.. huhuhu... sy tgk purse nine west kat debenhams.. ade 2 wallet cantekkk! black jenna ngan Jayney leather wallet.. hhaha.. siap dh survey tu.. :p fossil mahal x lid?

Mrs. Amien said...

na, fossil mahal kat sini na sbb brand US. better beli kat mesia lagi murah.huhu..nine west pon mmg layan na..awk nak purse mana satu?kang saya leh tlg belikan.hehe.handbag awk nak rege dalam bape RM? nnt saya tlg seveykan..ted baker pon okie, nine west n DKNY pon layan..huhuhu

~jasNIENA~ said...

huhuhu mhl eh fossil? kat mesia pon mhl jugak.. huwaaaa! isk..

sy cam nk purse jenna tu jerk.. cantek.. tgk rege die dulu lid.. less than 100 lyn la.. try tgk ni.. http://debenhams.scene7.com/is/image/Debenhams/58958_1113600979?$ProdLarge$

handbag eh? plh muwah around brape rege die? ted baker sy x pnah tgk design die.. nnt la sy survey2 dl.. best nye shopping!!!!!!!!!!! :p

Mrs. Amien said...

na, awk nak ke wallet nine west tu?
leh saya tlg belikan klu awk nak
yg jenna tu GBP19 kat debenhams
kirenye dalam RM 100 je tu na
huhuhu
a very gud bargain!
nyway, handbag zara pon murah2 gak
dalam GBP20 camtu

popcolours said...

whoaaa summer sale!!! nak join gak, eee selamber jek ayu ni nyibuk kalo pasal sale hehe. shipping tak mahal ke alid?

Mrs. Amien said...

shipping mahal gak le ayu klu duet mesia..kalau yg ringan2 tu tader la mahal..gune airmail within 2 weeks sampai. ayu nak pesan pe2 ke?

jiejah said...

alid, hehe..preferably dark colour slacks laa..tamoh carrot cut or yg sewaktu dgnnyer :p sy suka pakai stripes nyer slacks, if tader corak2 yg plain/linen type slacks pon ok gak..slalu summer sale ble dpt dlm GBP 10 ! if ader email sy eh

Post a Comment