Daisypath Anniversary tickers

Lilypie Third Birthday tickers

Lilypie Third Birthday tickers
Daisypath Anniversary tickers

Friday, February 19, 2010

I am 32 weeks now!



Kandungan saya telah mencecah 32 minggu. Hanya tinggal 8 minggu sahaja lagi untuk tarikh jangkaan saya akan melahirkan baby saya. Starting this week, saya telah mengikuti antenatal class which held in Princess Royal Maternity Hospital. Saya akan mengikuti class in setiap hari Selasa selama 4 minggu. Terdapat 2 sessions setiap class; 1 hour with midwife (kat mesia panggil bidan) and 1 hour with physiotherapist. Memang seronok class ni sbb dapat byk informasi dr midwife n pengalaman from other mommy to be. Kitorang banyak share cerita n a lot of question have been asked to the respective midwife during the session. Al-maklumla semuanya baru nak jadi mommy.

Frankly speaking, saya mmg blur ngan pregnancy thingy..mmg tak tau ape2 langsung. Thanks to PRMH sbb organise this class. Mmg amat2 berguna. For the first class, 1st session with the midwife, kitorang lebih kepada brainstorm on agenda yang kitorang nak bincangkan selama 4 minggu ni. Agenda on Antenatal, labour and Post labour. banyak gak yang kitorang highlight kan. Perhaps next week we will discuss thoroughly on each. And lagi satu baru saya tau yang dalam medical record book saya, saya boleh tulis birth plan. apa yang saya wish masa bersalin nanti..nak bersalin cara apa, nak siapa temankan, nak guna pain relief ke..So pasni saya nak isi birth plan saya tu. Session with Physiotherapist lak lg besh. Dia ajar kitorang senaman2 utk ibu mengandung, cara tidur yang selesa, cara duduk yang betul, even cara nak buang air pon dia ajar..hehehhe..Hopefully next class is more fun.

N lupe lak, time class ni, I met one Malaysian lady named Zaleha. Dia pon pregnant 32 weeks cam saya EDD dia lak 13 April 2010, sehari selepas saya. Hopefully kitorang dapat bersalin hari yang sama...cam besh je kan.. =)


0 komplen:

Post a Comment