Daisypath Anniversary tickers

Lilypie Third Birthday tickers

Lilypie Third Birthday tickers
Daisypath Anniversary tickers

Monday, April 19, 2010

Drama of The Year : Mission 100410

As promised, saya akan menceritakan kepada u all what actually happened to me and Amien for almost last two weeks.

KRONOLOGI KEJADIAN

07/04/2010 (Rabu)

Saya  terjaga dalam pukul 6 pagi untuk solat Subuh. Bila saya pergi ke tandas, ade tompokan darah yang keluar. A bit mucosy..so i thought it is The Show and saya pon tak rasa sakit pape..sampai ke petang pon saya tak rasa pe2 lagi tapi darah still kuar and seem like fresh blood not like mucosy.

Oleh kerana risau, Amien asked me to call hosp untuk bertanya status saya. Selepas menerangkan semuanya, pihak hospital meminta kami datang ke hospital untuk assessment. Around 6 pm we arrived and the doctor did the assessment on me. Unfortunately, they don't know where the blood is coming from. N for safety, they asked me to admit to the ward. Maka saya pon terpaksa check in di ward 68 4 them to monitor keadaan saya.

on that nite, doctor telah datang menemui saya dan suggested that I need to be induced and I agreed. So the doctor telah memasukkan tablet melalui vagina untuk memulakan process induction. Selepas saya merasakan contraction ataupun water break, maka saya akan di masukkan ke labour room. however, after several hours, saya pon mula merasa a bit of contraction tapi tak kuat mana pon and the baby pon tak stress kat dalam perut tu. So, saya masih berada di ward 68.

08/04/2010 ( Khamis)

Saya masih boleh berjalan dan baby masih dalam keadaan tenang di dalam perut. Penghuni ward 68 pon banyak dah bertukar ganti tetapi saya masih setia di ward 68.hehehehe..the reason saya tidak dimasukkan ke dalam ward adalah kerana keadaan saya dan baby yang masih tegar dan tiada kekosongan labour room untuk saya di check in. Maka saya masih dalam waiting  list. (Nak check in labour room ni ikut priority case..)

09/04/10 (Jumaat)

Mama (my mother in law)  arrived at Glasgow and visited me at the hospital. Kak Ira , Hawa, Kolget n their daughters pon datang visit saya. Thank you very much to Hawa sbb masakkan nasi, ayam kurma n sayur campur n tak lupe kueh keria  untuk saya n Amien. Sedap sangat. Selain tu sempat gak saya merasa serunding buatan mak dari kampung..hehehehe..besh sangat2..

And still untill midnite saya dan baby masih sehat tapi emotionally saya makin stress. Imagine that dalam 10 orang gak yaang masuk ward 68 selepas saya dah di admit ke  labour room kecuali SAYA. Amat2 la tensi okeh. N still labour room were fully accomodated. So saya tader can lagi. At 3 am camtu,  midwife yang jaga saya pon nampak saya semakin stress so she suggested utk second tablet and I agreed. After 1 hour camtu saya rasa contraction yang lebih kerap every 5 min.. Uwa!!!sakit woo..cam sakit period pain tapi lebih sakit.huhu. bile midwife check..the contraction mmg more intense and cervix pon dah dilated 4 cm but the problem is BABY TAK STRESS ok. Dia relax je daalam womb tu. So saya takleh nak di admit ke labour room lagi.

Tapi sbb saya dah tak tahan sangat..saya pon start menangis n menangis n menangis sampai midwife tu annoyed kot..hehehe... and by 9 am saya pon di admit ke labour room. Amien and Mama pon temankan saya sekali dalam labour room dan midwife yang menjaga saya bernama JENNIFER ( dia amat baik sekali....uwa!!!terharu!)

Sampai je labour room, when Jen checked again it was dilated to 7 cm. Seem ade progress la kan. Sakit contraction mmg la .............................hush.............................. tp I felt a bit relief sbb using Entonox Gas ( ni rase cam high sket..hehehhe)...    

.
.
..
.
.
..
.
..
..
.

Cite panjang sangat la plak............huhuuhuhu

TO BE CONTINUED.............................................................






4 komplen:

Unknown said...

Cepat sambung lid..tak sabar nak dgr

Ya ALiya said...

issshhh....syok2 baca ni....cepat la sambung yer....

ibuhannah said...

oiii mrs amien...punye la awe syok siap ngeri mengenangkan masuk labour room, tetiba to be continued! psycho nye alid... cepat sambung! hehehe

Mrs. Amien said...

huhuhu...dah sambung dah citer..hehehhehe.....

Post a Comment